W górnej części jest panel sterowania, którym możemy
wykonywać ogromnie dużo czynności na tabelce położonej poniżej.
Warto zapoznać się dostępnymi opcjami – za pomocą myszki można
przechodzić do innych zakładek.
Narzędzia główne – tu najwięcej przydatnych opcji znajdziemy
dla początkujących – od formatowania tekstu (jak w wordzie), po formatowanie
komórek i wartości w nich wyświetlanych.
Wstawianie – opcje przydatne po zapoznaniu się z podstawami –
możemy tu wstawiać różne wykresy, kształty. Najbardziej przydatną funkcja dla
zaawansowanych użytkowników jest tabela przestawna. O tym później.
Układ strony – znane opcje z worda.
Formuły – tu kryją się wszystkie magiczne sztuczki Excela,
robiące z niego niesamowite narzędzie.
Dane – opcje dla zaawansowanych – od importowania danych z
innych źródeł, po analizy warunkowe.
Recenzja – tu właściwie przydatną opcją jest ochrona arkuszy.
Widok – opcje wyglądu, oraz dla zaawansowanych dostęp do
Makr.
Excel jest narzędziem bardzo przydatnym i w podstawowej wiedzy bardzo łatwym. Jeśli zaś chcemy wejść na wyższy pułap należy mieć dużo samozaparcia i potrzeby pochłaniania wiedzy. Czasem samotna nauka niestety nie poskutkuje i trzeba znaleźć odpowiedni kurs bądź osobę która wszystko wytłumaczy :)
OdpowiedzUsuń