Pierwsze kroki w Excelu 2010

Zaraz po Uruchomieniu programu Microsoft Excel 2010, ujrzymy:


W górnej części jest panel sterowania, którym możemy wykonywać ogromnie dużo czynności na tabelce położonej poniżej.
Warto zapoznać się dostępnymi opcjami – za pomocą myszki można przechodzić do innych zakładek.
Narzędzia główne – tu najwięcej przydatnych opcji znajdziemy dla początkujących – od formatowania tekstu (jak w wordzie), po formatowanie komórek i wartości w nich wyświetlanych.
Wstawianie – opcje przydatne po zapoznaniu się z podstawami – możemy tu wstawiać różne wykresy, kształty. Najbardziej przydatną funkcja dla zaawansowanych użytkowników jest tabela przestawna. O tym później.
Układ strony – znane opcje z worda.
Formuły – tu kryją się wszystkie magiczne sztuczki Excela, robiące z niego niesamowite narzędzie.
Dane – opcje dla zaawansowanych – od importowania danych z innych źródeł, po analizy warunkowe.
Recenzja – tu właściwie przydatną opcją jest ochrona arkuszy.
Widok – opcje wyglądu, oraz dla zaawansowanych dostęp do Makr.

1 komentarz:

  1. Excel jest narzędziem bardzo przydatnym i w podstawowej wiedzy bardzo łatwym. Jeśli zaś chcemy wejść na wyższy pułap należy mieć dużo samozaparcia i potrzeby pochłaniania wiedzy. Czasem samotna nauka niestety nie poskutkuje i trzeba znaleźć odpowiedni kurs bądź osobę która wszystko wytłumaczy :)

    OdpowiedzUsuń